Varnost premoženja in delovnih procesov je pogosto povezana z rednim nadzorom, ki ga izvajajo gasilske, varnostne, tehnične in vzdrževalne
služb ter ga običajno določajo načrti obhodnega varovanja in vzdrževanja.
Poleg izvajanja pa je iz različnih razlogov pomembno tudi evidentiranje takšnih obhodov.
Kadar jih opravljajo zunanji izvajalci, je evidenca pomembna za nadzor nad njihovim delom. Za odgovorne vodje je pripomoček za spremljanje
dela njihovih podrejenih sodelavcev. Za neposredne izvajalce, torej gasilce, varnostnike in vzdrževalce, je evidenca dokaz o opravljenem delu.
In nenazadnje so takšni podatki pomembni v primeru škodnih dogodkov, ugotavljanja odgovornosti in uveljavljanja odškodnin.
V veliko korist in pomoč pri evidentiranju varnostnih in vzdrževalnih obhodov so t.i. elektronski obhodni sistemi, ki nadomeščajo klasične pisne
evidence z vsemi njihovimi znanimi slabostmi.
KAJ JE OBHODNI SISTEM IN KAKO DELUJE?
Gre za prenosni identifikacijski sistem, ki je namenjen beleženju kdaj in na katerem mestu se je varnostno ali vzdrževalno osebje nahajalo in njihovih
opažanj. Sestavljajo ga trije osnovni gradniki:
Kontrolne točke razmestimo na določena mesta v skladu z načrtom obhodnega varovanja ali vzdrževanja. Ko gasilec, varnostnik ali vzdrževalec
odide na obhod, se najprej identificira kot uporabnik na obhodnem terminalu, s katerim nato na posameznih kontrolnih točkah evidentira svojo
prisotnost. Če pri tem opazi morebitne neskladnosti, kot so škode, okvare in podobno, jih prav tako lahko zabeleži na obhodnem terminalu.
Vsi podatki o uporabnikih, časih in krajih prisotnosti ter morebitnih opažanjih, so shranjeni v internem spominu obhodnega terminala, dokler jih ne
prenesemo v podatkovno bazo na računalniku, kjer jih nato pregledujemo in obdelujemo po svojih potrebah.
Poleg opisanega osnovnega delovanja obhodni sistemi omogočajo tudi različne druge uporabnosti, kot so naključno zaporedje obhodov posameznih
kontrolnih točk, ki ga določi obhodni terminal, neposreden prenos podatkov iz obhodnega terminala v sprejemni center preko telefonske ali radijske
povezave in npr. evidentiranje obhodov v eksplozijsko nevarnih območjih.
Izkušnje uporabnikov kažejo, da se z uvedbo elektronskega obhodnega sistema, ki onemogoča prirejanje podatkov, kakršno poznamo pri ročnih evidencah,
bistveno izboljša kakovost obhodnega varovanja premoženja in delovnih procesov.
Kot rečeno, je obhodni sistem prenosni identifikacijski sistem, ki ga lahko uporabimo tudi v različne druge namene in sicer povsod, kjer potrebujemo
zanesljive podatke o kraju in času prisotnosti določenih oseb.
Če vas zanimajo možnosti uvedbe obhodnega sistema v vašem poslovnem okolju ali predstavitev delovanja, nas pokličite na številko 01 292 79 00 ali
nam pišite na naslov trzenje@akoda.si.