Govorne naprave – t.i. domofone ali video domofone – uporabljamo predvsem za komunikacijo z obiskovalci in odpiranje vhodov. Ker so namenjene
za nadzor in omejitev pristopa, so del sistema varovanja delovnega, poslovnega ali zasebnega okolja. Pogosto pa so tudi prvi stik obiskovalcev z našim
podjetjem ali organizacijo. In čeprav jim običajno ne posvečamo veliko pozornosti, so lahko razlog za različne zaplete in slabo voljo.
Za lažjo predstavo ponazorimo z nekaj primeri.
V večjem podjetju imajo na stebričku pred dvižno zapornico za dostop na parkirišče samo čitalnik kartic. Če se na vhodu pojavi obiskovalec ima dve
možnosti. Po telefonu lahko pokliče obiskanega in čaka, da mu odpre zapornico, če je dosegljiv. Ali nekako umakne vozilo, če za njim že čakajo druga
vozila, kar ni povsem preprosto. V obeh primerih nastane neprijetna situacija, ki bi jo lahko rešili s primerno urejeno govorno napravo.
V proizvodnem podjetju imajo govorno napravo pred tovornim vhodom povezano s pisarno skladiščnika. Ker pa je običajno nekje v skladišču, obiskovalci
čakajo pred zapornico, da se vrne v pisarno in jim omogoči vstop. Zadevo bi preprosto rešili tako, da lahko skladiščnik sprejme poziv iz govorne naprave
na prenosni telefon, s katerim tudi odpre prehod.
Na dežurnem vhodu bolnišnice je izvajalec vgradil ohišje za video govorno napravo, čeprav kamere ne uporabljajo. Odprtino je prekril z okroglo plastiko,
za katero večina obiskovalcev misli, da je tipka, saj je prava tipka slabo osvetljena. Zato je uporabnik zraven nalepil dva fluorescentna napisa s puščico,
kam se pritisne za poziv, kar izgleda precej grdo. Preprosta rešitev je dovolj osvetljena tipka primerne govorne naprave.
V drugem proizvodnem podjetju imajo pred dvižno zapornico stebriček z govorno napravo na višini osebnih vozil, čeprav vstopajo tudi kombiji in tovornjaki.
Vozniki kombijev se pri komunikaciji z recepcijo stegujejo skozi okna, vozniki tovornjakov pa morajo celo izstopiti iz vozila. To je posebej neprijetno v dežju,
saj vhod nima nadstreška. Zadevo bi lahko rešili z govorno napravo na dveh višinah.
In še bi lahko naštevali, saj je takšnih situacij kar precej.
Čeprav govorne naprave večinoma uporabljamo za omejitev in nadzor pristopa, jih potrebujemo tudi na nekaterih drugih področjih, recimo v dvigalih in še kje.
Zato bi bilo marsikje smiselno, da bi jih povezali v celovito rešitev, ki bi omogočala sprejem pozivov in ustrezno ukrepanje iz enega mesta, kot je recepcija,
vratarnica, dežurni center, tajništvo in podobno.
Vendar povsod ni pomembna samo preprosta in učinkovita uporabnost, temveč nekateri uporabniki pričakujejo tudi dober izgled. Za takšne primere imamo
na razpolago rešitve nemškega proizvajalca SKS, ki so bile zaradi svoje vrhunske estetike že večkrat nagrajene z oblikovalsko nagrado Red Dot.
Če potrebujete nasvet ali rešitev za omejitev in nadzor dostopa z govornimi napravami, ali želite katalog posebej estetskih govornih naprav za poslovno ali
stanovanjsko okolje, nam pišite na naslov trzenje@akoda.si ali nas pokličite na številko 01 292 79 00.